Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10400.13/1635
Title: Keepers of intheris: mechanics and technology
Author: Almeida, Yuri Aristides da Silva Godinho de
Advisor: Fermé, Eduardo Leopoldo
Badia, Sergi Bermúdez i
Keywords: Game development
Board game
Digital game production pipeline
Unity3D
Database for digital games
Desenvolvimento de jogos
Jogo de tabuleiro
Processo de produção de jogos digitais
Base de dados para jogos digitais
Computer Engineering
.
Faculdade de Ciências Exatas e da Engenharia
Defense Date: 14-Mar-2017
Abstract: In recent years, the development of video games has become more and more affordable, with several game engines being released for free, which allowed small independent teams to produce quality games. In this project, we detail the development process of a digital game which is an adaptation of a previously existing board game. This project focuses on the development and technological implementation as well as the game mechanics, two of the four elements of the game design tetrad, which encapsulates every aspect existing in a video game. The existing board game is a turn based strategy game, with 6 heroes, 48 unique abilities and 55 element powers. Here we will explain how we designed the architecture of this project, which technologies we used and developed to allow us to achieve this adaptation, and how we structured the multiplayer architecture to allow networked play. This work provides a deep insight for anyone that wishes to understand the game industry and learn the process of creating a video game.
Nos últimos anos o desenvolvimento de jogos de vídeo tornou-se cada vez mais acessível, com vários motores de jogo a serem lançados gratuitamente, o que tem permitido que equipas pequenas e independentes produzam jogos de qualidade. Neste projeto detalhamos o processo de construção de um jogo digital, a partir da adaptação de um jogo de tabuleiro previamente existente. O projeto foca-se no desenvolvimento e implementação tecnológica assim como das mecânicas do jogo, dois dos elementos da tétrade do desenho de jogos, que encapsula todos os aspetos existentes num jogo de vídeo. O jogo de tabuleiro existente é um jogo de estratégia por turnos, com 6 heróis, 48 habilidades únicas e 55 poderes de elementos. Iremos explicar como projetámos a arquitetura deste projeto, quais as tecnologias usadas e desenvolvidas para nos permitir alcançar essa adaptação, e como estruturámos a arquitetura multijogador para permitir jogar em rede. Este trabalho fornece assim uma visão sobre como este processo é criado, para que possa servir de orientação a quem desejar desenvolver o seu próprio jogo.
URI: http://hdl.handle.net/10400.13/1635
Designation: Master in Computer Engineering
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

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